The Kid


Filmen handlar om en kille som heter Kevin, han blir mobbad, misshandlad, och lever ett riktigt hemskt liv. Han får flytta till flera fosterhem och barnhem. Han börjar boxas i "underjorden" och där blir han känd som The Kid.
Men en dag så ändras allting..
Jag trodde denna filmen skulle vara skitbra. Trodde att oj oj oj vad jag skulle grina och sen skulle jag sitta och le åt hans revanch. Men nej, den berörde mig inte. Jag tyckte den var seg, långsam, och väntade tills den skulle ta slut.
Den är baserad på en sann histora, som sen blev en bok, som sen blev en film.
Om jag kommer över boken ska jag läsa den dock.
En lite rolig sak var att den fantastikt vackra Natasha McElhore (Hanks exfru i Californiacation) spelade den alkoliserade trash morsan. Och hon gjorde det riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0